The fabric sales Rotselaar

The fabric sales Rotselaar

Designerstoffenverkoop in Rotselaar. Zou ik eens proberen? Het is niet echt bij de deur, maar zo te horen gaat het om stoffen van uitzonderlijke kwaliteit en design (o.a. AF Vandevorst, Christaen Wijnants, Tim Van Steenbergen, Rue Blanche etc). Ik vertrek niet vroeg, want ik heb natuurlijk nog a million things to do. Bovendien spreekt het mij niet aan om vast te zitten in de file. Vlot gereden en onmiddellijk gevonden dank zij het bordje in het industrieterrein Wingepark, Rotselaar: The Fabric Sales. Nothing Fancy, een gewone fabrieksruimte. Ik kijk even rond en maak een babbeltje met een jongeman. Ik was vorige week op de stocksales Vandevorst, waar ik al enkele lappen stof kocht. Er zijn prachtige stoffen bij, die inspireren tot het maken van een specifiek ontwerp.

Hij deelt mijn passie voor stoffen met een rijk aspect, tja 'a thing of beauty...' is een eeuwige waarheid.

Christine Menten (CEE) assisteert mij bij het kiezen van de stof en het kledingstuk dat we ermee zouden maken. Zalig om met gelijkgestemden te brainstormen. Een stof met flosjkes erop om een jurk in Charlestonstijl te maken, stoffen met stretch om aansluitende basiskleedjes te maken, een zwarte stof met fijne lacquécoating, een ultramooie lap leer met Crocodillenreliëf….Ik heb al een basis om de Baldbarbarellastyle mee te ontwerpen. Dan hoor ik van haar dat ze nog niet zo lang geleden haar vaste job heeft opgegeven heeft om zich aan lederbewerking te wijden. Ze geeft daarin ook les. Zo zie je maar, weer maar eens een Wifty die zich volledig nieuwe paden opzoekt. We rock ‘n rule! Leuk detail is dat Christine dacht dat mijn “baldstyle” een gekozen look was. Ergens is dat wel leuk om te horen.

 


Bij het afrekenen blijkt dat de sympathieke jongeman Nils heet, hij is de baas en begon deze business enkele jaren geleden. Het was dus helemaal geen slecht idee om een nieuwe markt te creëeren, chapeau! Ik vraag me af hoe ik hier eigenlijk terecht ben gekomen, het was via een facebook advertentie, denk ik. Nils vertelt mij dat het bedrijf zich toespitst op sociale media, ook met doelgroepgerichte advertenties, en dat het verschil merkbaar is. Interessant wistjedatje!
En dan maar weer foto’s en filmpjes maken. Ik moet er echt nog aan wennen, aan die “socialmedia-awareness”. Nietsdoen is geen optie meer. Ik besluit even een blitsbezoekje te brengen aan Leuven, want om 16u naar huis rijden zou zonde zijn van de filetijd.

 

 

mm
Baldbarbarella
info@baldbarbarella.be
No Comments

Post a Comment